Εμφανίσεις Περιεχομένου : 1760728
Έχουμε 116 επισκέπτες συνδεδεμένους

Μιχαήλ Κκάσιαλος - «Λουόμενη Αφροδίτη» Εκτύπωση E-mail

του Γιάννου Δημητρίου


Λουόμενη Αφροδίτη - Μιχαήλ ΚκάσιαλοςΣύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας δημοπρασιών AlphaZmart Auctions το έργο του Μιχαήλ Κκάσιαλου «Λουόμενη Αφροδίτη», λάδι σε ξύλο με διαστάσεις 55x43 εκ. ήταν διαθέσιμο προς πώληση μέσω δημοπρασίας με εκτιμημένη τιμή Ευρώ5.000 - Ευρώ7.000.  Το έργο φέρει την υπογραφή Μιχαήλ Χρ. Κκάσιαλος στο κάτω αριστερό μέρος του πίνακα.  Η δημοπρασία πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαΐου 2014 στην Alpha C.K. Art Gallery στη Λευκωσία.


Η «Λουόμενη Αφροδίτη» μας ήταν άγνωστο έργο του Κκάσιαλου μέχρι σήμερα και είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται από την εποχή που πωλήθηκε σε άγνωστο συλλέκτη. 


Το έργο παρουσιάζει μία γυναικεία φιγούρα να κάθεται σε μικρή πέτρινη εξέδρα και να κρατά ένα σφουγγάρι και να αφήνει το νερό να τρέχει από τα μαλλιά και να φτάνει μέχρι και το πάνω μέρος του στήθους της. Το πρόσωπο της «Λουόμενης Αφροδίτης» φαίνεται σε στάση προφίλ με τη χαρακτηριστική τεχνοτροπία του Κκάσιαλου.  Η κανάτα με το νερό βρίσκεται στα αριστερά των ποδιών της,  που είναι ελαφρώς ανασηκωμένα με τα γόνατα να δημιουργούν μία γωνία 45 μοιρών περίπου.  Ένας κουβάς την αγγίζει στον μηρό. 

 

Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η σεμνότητα και η πρωτόγνωρη αγνότητα με την οποία παρουσιάζει τη γυμνή «Αφροδίτη» σε μία προσωπική της στιγμή.  Τα γυναικεία χαρακτηριστικά της είναι παρούσα στην εικόνα με ένα ιδιαίτερα διακριτικό τρόπο, μέσω των λεπτών χαρακτηριστικών του προσώπου, τα μακριά μαλλιά, η ελαφριά κλίση του δεξιού μηρού, αλλά πρωτίστως από τη στάση των ποδιών.  Ο αυστηρός ηθικός κώδικας του Κκάσιαλου, αλλά και της παραδοσιακής κοινωνίας της Άσσιας, σίγουρα του επέβαλλε να υποβαθμίσει την παρουσίαση του γυναικείου στήθους ως το κατ' εξοχήν σύμβολο της γυναικείας θηλυκότητας και της θεάς «Αφροδίτης» ιδιαίτερα.

 


Παρά το γεγονός ότι δεν αναφέρεται η ημερομηνία δημιουργίας του έργου, σίγουρα πρόκειται για ένα από τα πρώϊμα έργα του Μιχαήλ Χρ. Κκάσιαλου καθότι η τεχνοτροπία του έχει πολλά κοινά στοιχεία  με τα γνωστά έργα του «Φουρνίζει», «Γυναίκα με μαύρα ρούχα», «Αγόρι στο γαϊδούρι» όπου οι φόρμες που χρησιμοποιούσε ήταν πιο απλές , σε αντίθεση με τις πιο σύνθετες εικόνες που έφτιαξε αργότερα με σκηνές από το γάμο, την παραδοσιακή αγροτική ζωή, τη γέννα και άλλα.


Τα αποτελέσματα της δημοπρασίας δεν έχουν ανακοινωθεί.

 
assia.org.cy | Copyright 2009 All Rights Reserved | Designed by Netcy.com