1885 |
Γεννήθηκε στο χωριό Άσσια.?? Ήταν το μόνο παιδί του Χρίστου Μηλή και της Ελισάβετ.
|
1892-1898
|
Φοιτά στο Δημοτικό Σχολείο της Άσσιας.
Στο σχολείο αποκτά και τις πρώτες του ζωγραφικές εμπειρίες με τη βοήθεια του δασκάλου του, Κυριάκου Πιερίδη, ο οποίος ασχολείτο με την αγιογραφία.?? Τις γνωριμίες αυτές εμπλουτίζει παρακολουθώντας για πέντε περίπου μήνες τους δύο πατέρες Κύριλλο και Νύφωνα από το Καϊμακλί, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Άσσια για ένα μικρό χρονικό διάστημα, για την αγιογράφηση εικόνων της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου.
|
1898 |
Δεκατριών ετών ο πατέρας του τον στέλνει στον Μάστρε-Κυριάκο για να μάθει την τέχνη του παπουτσή.?? Μαθητεύει για πέντε χρόνια.
|
1903 |
Ανοίγει δικό του εργαστήριο παπουτσή, όπου δουλεύει μέχρι το 1920.
|
1913
|
Παντρεύεται την Ειρήνη Πέρου.?? Αποκτά μαζί της έξι παιδιά, τον Χρίστο, τον Παναγιώτη, τον Μενέλαο, την Ελισάβετ, την Αρτεμισία και τον Κυριάκο.
|
1920 |
Από το 1920 ως το 1927 περίπου, εργάζεται ως αγγειοπλάστης, χρησιμοποιώντας καλούπια.
|
1925
|
Περίπου αυτή την εποχή αρχίζει να δημιουργεί απομιμήσεις αρχαιολογικών αντικειμένων από πέτρα και μάρμαρο, τις οποίες πωλεί ως αυθεντικές.
|
1935-1960 |
Διακοσμεί καθρέφτες, ζωγραφίζει σε γυαλί και κατασκευάζει γύψινα αντικείμενα, τα οποία πωλεί σε πανηγύρια ή σε υαλοπωλεία, για διακόσμηση σπιτιών.
|
1957 |
Αρχίζει να ζωγραφίζει.
|
1960
??
|
Από τη χρονιά αυτή αφοσιώνεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στη ζωγραφική.?? Ο Αδαμάντιος Διαμαντής τον ενθαρρύνει.
Το πηγαίο του ταλέντο και η αγάπη του για τη ζωγραφική τον βοηθούν να δημιουργήσει ένα σημαντικό έργο.?? Ο ίδιος έλεγε: «Για να γίνει ένας ζωγράφος, πρέπει να έχει σταθερό χέρι.?? Να μην τρέμει».
Επίσης: «Πρέπει να έχεις φαντασία, την οποία να μπορείς να εκφράσεις με τη ζωγραφική».
|
1960 |
Ο Αδαμάντιος Διαμαντής, ο Χριστόφορος Σάββα και ο Παντελής Μηχανικός τον παροτρύνουν και τον βοηθούν να οργανώσει την πρώτη ατομική του έκθεση.
Η έκθεση εγκαινιάζεται από τον Α. Διαμαντή στην γκαλερί «Απόφαση» στις 6 Μαΐου.
|
1961 |
Ατομική έκθεση ζωγραφικής στη Δημοτική Πινακοθήκη Λεμεσού.
|
1962
|
Συμμετέχει σε ομαδική έκθεση Κύπριων καλλιτεχνών στην Αθήνα.?? Ατομική έκθεση ζωγραφικής στο «Λήδρα Πάλας».?? Τα εγκαίνια τελεί ο τότε Υπουργός Εργασίας Τάσσος Παπαδόπουλος στις 13 Οκτωβρίου.
|
1963
|
Συμμετέχει στην Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση με φροντίδα της Τατιάνας Γκρίτση-Μιλλιέξ.?? Την παρουσίαση του Κάσιαλου αναλαμβάνει ο ζωγράφος Αδαμάντιος Διαμαντής.
Το ελληνικό περιοδικό «Ζυγός» δημοσιεύει κείμενο του Α. Διαμαντή για το έργο του, μαζί με φωτογραφίες.
Ατομική έκθεσή του στο «Λήδρα Πάλας».?? Τα εγκάινια τελεί ο ζωγράφος Τηλέμαχος Κάνθος στις 23 Δεκεμβρίου.
|
1965 |
Το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών (Ε.ΚΑ.ΤΕ) Κύπρου παρουσιάζει ατομική έκθεση του Κάσιαλου στην Ένωση Νέων Τραστ (12-20 Ιουλίου).
|
1966
|
Ατομική Έκθεση στο Ξενοδοχείο «Τέσσερα Φανάρια» στη Λάρνακα (20-30 Ιανουαρίου).
|
1967
|
Ατομική έκθεση στο Ινστιτούτο Κοινοπολιτείας στο Λονδίνο (2-26 Φεβρουαρίου).?? Στα εγκαίνια ήταν παρών ο ίδιος ο Κάσιαλος, η γυναίκα του, καθώς και ο γιος του Κυριάκος.?? Ο αγγλικός Τύπος προέβαλε την έκθεση με άρθρα για το έργο του Κύπριου ναΐφ ζωγράφου.
Την έκθεση επισκέφθηκαν 7,566 άτομα, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ, κατά τον Ρόναλντ Μπόουεν, Έφορο της Γκαλερί του Ινστιτούτου.?? Πωλήθηκαν σχεδόν όλα τα έργα.?? Με τα χρήματα αυτά ο Κάσιαλος αρχίζει την ανέγερση της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα στο χωριό του, τις αγιογραφίες της οποίας έκανε ο ίδιος.
|
1969
|
Λαμβάνει μέρος στην Τριενάλε Ναΐφ Τέχνης Μπρατισλάβα, όπου αποσπά εύφημο μνεία με δίπλωμα.?? Ο Πολωνός κριτικός τέχνης Witz γράφει: «Δεν είναι τα κλασικά έργα που εντυπωσίασαν, αλλά οι ζωγραφιές του Μιχαήλ Κάσιαλου από την Κύπρο, που περιγράφουν σκηνές από το χωριό του, έργα που άφησαν έκπληκτους τους θεατές με τη δροσιά και τη ζωντάνια τους, η οποία πηγάζει από την άμεση επαφή του ζωγράφου με τον τόπο του».
Ατομική Έκθεση στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία (17-31 Δεκεμβρίου).
|
1970 |
Συμμετέχει στην Παγκύπρια Καλλιτεχνική Έκθεση (Απρίλης-Μάης).Ατομική Έκθεση στο Λύκειο Ελληνίδων στην Αμμόχωστο (20-28 Ιουνίου).
Ατομική έκθεση στο Δημοτικό Μέγαρο Κερύνειας (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος).
|
1971
|
Τον Αύγουστο αποπερατώνει την ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγίου Σπυρίδωνα.?? Στις 11 Αυγούστου τελείται η πρώτη Θεία Λειτουργία.
|
1973 |
Συμμετέχει σε ομαδική έκθεση καλλιτεχνών της πόλης και επαρχίας Αμμοχώστου (12-22 Δεκ.).
|
1974
|
Συμμετέχει, με φροντίδα της Μορφωτικής Υπηρεσίας, ύστερα από προσωπική πρόσκληση, στη Διεθνή Έκθεση «Η τέχνη των ναΐφ», που οργανώνεται στο Μόναχο και στη Ζυρίχη.
Στις 18 Αυγούστου κακοποιείται βάναυσα από του Τούρκους εισβολείς με αποτέλεσμα τη διατάραξη της υγείας του.
Στις 28 Αυγούστου οι Τούρκοι τον αφήνουν ελεύθερο.
Στις 30 Αυγούστου αφήνει την τελευταία του πνοή στο Φιλανθρωπικό Ίδρυμα «Άγιος Παύλος», στη Λάρνακα.
Στις 28 Δεκεμβρίου, η Ακαδημία Αθηνών τον βραβεύει μεταθανατίως.
|
1975 |
Οργανώνεται στο Παρίσι ομαδική έκθεση - δημοπρασία έργων μεγάλων καλλιτεχνών, για την ενίσχυση των προσφύγων της Κύπρου, και αφιερώνεται στη μνήμη του.
|
1976 |
Η Μορφωτική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας εκδίδει λεύκωμα για τη ζωή και το έργο του.
|
1978
|
Έκθεση έργων του, μαζί με έργα του Κώστα Αργυρού και του Δημήτρη Γεροκώστα στην Αθήνα, στην Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου.?? Την έκθεση οργάνωσαν οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες.?? Μεταφορά της έκθεσης στο Δημοτικό Μουσείο Μονάχου, στα πλαίσια Κυπριακής Πολιτιστικής Εβδομάδας.
|
Πηγή: Μιχαήλ Κάσιαλος, η κρυμμένη γοητεία της ζωγραφικής, Δάφνη Νικήτα, Copyright © 2000, Δήμος Λάρνακας, Ίδρυμα Πιερίδη.
|